Bestuur zoekt Accommodatiebeheerder

ATV Scorpio zoekt een enthousiaste persoon voor het accommodatiebeheerder voor gemiddeld 15 uur per week. ATV Scorpio is gehuisvest in het Warande sportgebied (Wilhelminalaan-zuid 78 te Oosterhout). De accommodatiebeheerder heeft een belangrijke sturende, uitvoerende, controlerende, ondersteunende en sociale functie binnen onze atletiekvereniging. De accommodatiebeheerder is “mede het gezicht van de club”, de persoon die iedereen kent én is het aanspreekpunt voor iedereen binnen maar ook buiten de vereniging (gemeente, leveranciers, e.d.). De vereniging kan niet zonder de inzet van vele vrijwilligers en hij/zij voelt zich aldus verantwoordelijk voor de invulling van taken en functies. De accommodatiebeheerder werkt daarbij nauw samen met het bestuur. Deze vacature kan ook door twee personen worden vervuld.

Positie binnen de vereniging:
•    Coördineert de inzet van vrijwilligers met betrekking tot onder andere de bezetting van de kantine bij onze vereniging
•    Is verantwoordelijk voor de reguliere inkoop voor de kantine. Deze uitvoering van deze eerste twee taken kunnen uiteraard ook bij (andere) vrijwilliger worden belegd
•    Rapporteert en informeert periodiek het dagelijks bestuur omtrent planning en realisatie van de activiteiten
•    Zorgt samen met vrijwilligers voor de catering bij evenementen van de vereniging
•    Neemt op verzoek van het bestuur deel aan de bestuursvergaderingen of levert input voor deze vergaderingen
•    Heeft contact met gemeente ten aanzien van (onderhoud) baan en gebouwen
•    Is eerste aanspreekpunt omtrent horeca en aanverwante zaken, alsmede accommodatietechnische zaken
•    Is mede verantwoordelijk voor werving van vrijwilligers

Over ATV Scorpio:
ATV Scorpio is een gezonde sportvereniging met circa 800 leden, die wekelijks trainen en aan diverse wedstrijden deelnemen. De vereniging kent een grote groep jongeren (circa 200: waarvan de helft pupillen en de helft junioren), G-atleten (bijna 15), sportief wandelaars (circa 65), nordic walkers (circa 70), trimmers (circa 260), wedstrijdatleten (circa 85), vrijwilligers (circa 75) en gastleden (circa 15).

De vereniging organiseert jaarlijks een aantal wedstrijden waaronder:
•    Rondje Vrachelen
•    De Scorpiocross
•    Oosterhoutse trail
•    Atlethic champ wedstrijden voor de pupillen
•    Een aantal competitiewedstrijden van de AtletiekUnie
•    De clubkampioenschappen

Tijdens deze wedstrijden is een goede bezetting van de bar noodzakelijk. ATV Scorpio heeft een fraaie atletiekaccommodatie met een circa acht jaar geleden volledig gerenoveerde kunststof atletiekbaan met twee hoogspringmatten, een polsstokhoogspring mogelijkheid, vier verspringbakken en een nieuwe ingerichte werp-zone. Naast een aangename (eigen) kantine kent de vereniging een eigen ‘krachthonk’ en zijn er toiletten/kleedlokalen (gemeentelijk eigendom). Met uitzondering van de zondagen zijn er alle dagen van de week ‘s avonds en ook vaak overdag (trainings)activiteiten voor en door leden op het complex. Voorts wordt het complex een aantal keren per jaar verhuurd aan externe partijen (scholen, collega-verenigingen). Het doel van ATV Scorpio is om in de volledige breedte sporters te ondersteunen en te faciliteren. Wij zien atletiek niet alleen als wedstrijdsport maar ook als een manier om fit te blijven en goed te leren bewegen (recreatief). Dit vraag om een accommodatiebeheerder die ons helpt bij het zijn van een professionele vereniging en die met veel enthousiasme te werk gaat om te helpen dit te bewerkstelligen.

Wat ga je als accommodatiebeheerder doen bij ATV Scorpio?

Als accommodatiebeheerder:
•    help jij leden/ouders verder door pro-actief zaken op te pakken of door te verwijzen naar de juiste persoon of commissie en je monitort de voortgang;
•    coördineer jij de invulling van taken en functies die vallen onder het verenigingswerk en doet hiervoor een belangrijk deel van de werving. Je doet dit in overleg met de verschillende commissies en coördinatoren;
•    zorg jij dat vragen en problemen snel opgepakt en opgelost worden, bijvoorbeeld: een defect koffiezetapparaat, vragen over atletiekmaterialen, onverwachte gebeurtenissen of een vrijwilliger die niet komt opdagen;
•    help jij de vereniging om onze gezamenlijke doelen te realiseren. Je bent op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen binnen de vereniging en je speelt hier pro-actief op in. Kortom, jij bent een belangrijke schakel in onze vereniging;
•    Je verzorgt mede input voor de communicatie naar leden via een nieuwsbrief om ze te informeren over belangrijk nieuws en de invulling van het verenigingswerk.

Wat vragen wij van de accommodatiebeheerder?
•    flexibiliteit: circa 15 uur per week is je gemiddelde werkweek en dat deel je in overleg met het bestuur in. Uitgangspunt hierbij is dat je op de drukste momenten aanwezig bent zoals bij sommige evenementen op onze baan;
•    je werkt zelfstandig en je bent initiatiefrijk;
•    je bent sociaal vaardig en hebt (enige) ervaring met het werken met vrijwilligers;
•    je hebt er plezier in om mensen te helpen. Je houdt van een gezellige drukte en je bent in staat om juist dan de rust te bewaren en overzicht te houden;
•    jij kunt omgaan met vertrouwelijke informatie;
•    je hebt affiniteit met computers en administratieve systemen (we gebruiken AllUnited, maar ervaring met dit pakket is geen vereiste) óf bent bereid dit (al dan niet begeleid) te leren;
•    je hebt affiniteit met sport; affiniteit met atletiek is een pré.

Wat bieden wij?
•    Een aanstelling voor de duur van 1 jaar voor 15 uur per week via een sportservicebureau met de intentie om dit voor onbepaalde tijd te verlengen
•    een maandelijks salaris in schaal 4 CAO Sportverenigingen (€ 1.798 - € 2.798 bruto bij een fulltime aanstelling)
•    Een periode van vijf weken verlof per jaar
•    Een flexibele indeling van je werkweek (binnen de randvoorwaarden zoals hierboven beschreven)
•    Een eigen werkplek in ons clubhuis, en daarnaast ook de mogelijkheid om een deel van de werkzaamheden vanuit huis uit te voeren.

Solliciteren kan door een korte motivatiebrief met CV te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Ook voor al je vragen over deze vacature kun je terecht op dit e-mailadres of bel met onze secretaris Monique van Vliet 06 - 24 36 76 24 of voorzitter Jos Bleijlevens 06 - 22 41 88 16.